حنيف بكتاش
 شهباز ایرج شهباز ایرج

 

با تأسف و تأثر فروان به اطلاع هموطنان عزيز رسانيده مى شود كه شاعر و فعال سياسى افغان محترم حنيف بكتاش در اثر بيمارى در لندن درگذشته است. انالله و انا اليه راجعون. 

 

جنازه مرحومى قبل از ظهر  دوشنبه از مسجد ويست هندن برداشته مى شود و مراسم فاتحه نيز در همان روز پس از خاكسپارى برگزار خواهد شد.

 

مرحوم مغفور از چهره هاى تأثير گذار در عرصه فعاليت هاى سياسى در افغانستان بود.

 

بخاطر اين ضايعه بزرگ خانواده او، دوستانش و نهادهاى اجتماعى و فرهنگى افغان ها در بريتانيا و داخل افغانستان در سوگ نشسته اند. 

 

روانش شاد باد!

 

 

 


نشانى مسجد محل نماز جنازه:
Brent View Road
West Hendon
London
NW9 7EL

نشانى محل برگزارى مراسم فاتحه خوانى و يادبود:
764 Great West Road
Isleworth
Middlesex
TW7 5NA

خبر در گذشت نا به هنگام و جانگداز حنیف بکتاش مایه یی تأثر و اندوه فراوان ما گردیده است.

حنیف بکتاش چهره مبارز، عدالتخواه، رفیق صمیمی و شاعر پُر احساس غم و نابرابری های اجتماعی کشور بود. وی عمر پُربار خویش را در راه خدمت به مردم، رفقای سازمان دموکراتیک جوانان افغانستان و حزبش ح.د.خ.ا و وطن سپری کرد . او همکار خوب ، شخصیت آزاده و آگاه و شاعر پر شور و یکی از چهره های تاثیر گذار در مبارزات سیاسی جوانان افغانستان بود .

         نقش او در ایجاد نخستین شبکه های سازمان دمو کراتیک جوانان افغانستان و رشد و گسترش بعدی آن بسیار با ارزش و فراموش ناشدنی است . نام او یکی از مطرح ترین ها در مبارزات جوانان افغانستان در سالهای 80 سدۀ گذشته بود . او مبارز پر کار و روشنگر نستوه بود .

وی با ‌شور، شجاعت و پایمردی‌ در همه عرصه های زندگی می رزمید و با قلم شیوا در بیان حقایق چنان می پرداخت، که هماره مورد احترام و ستایش حلقه های اجتماعی و فرهنگی کشور قرار میگرفت.

         حنیف بکتاش همیشه با شعر زیست و اندیشید . او شاعر عشق و پرخاش و زیبایی و نقد بود . شعر بکتاش بیان اندیشه ها و آرمانهای والا و انسانی او بود . در سالهای اخیر او بیشتر به شعر و ادبیات پشتو میپرداخت و برای خودش در میان سرایندگان شعر پشتو جای میساخت . بکتاش شاعر نیز بکتاش روینده و پیش رونده بود . کاش او میتوانست بیشتر زندگی کند و بیشتر به رشد این بعد شخصیت خویش و شگوفایی هرچه بیشتر شعر و ادبیات پشتو بپردازد .

اینک که حنیف بکتاش از جمع دوستان و رفقایش به جاودانگی پیوسته است؛ ما اعضای سابق سازمان دموکراتیک جوانان افغانستان، این مصیبت بزرگ را به خانوادهٔ زنده یاد حنیف بکتاش ، فرزندانش و همچنان به اقارب، دوستان، رفقا و نهادهاى اجتماعى و فرهنگى افغان ها صمیمانه تسلیت گفته و خود را درین غم بزرگ سهیم میدانیم.

روانش شاد باد !

صفحۀ همکاران سازمان دموکراتیک جوانان افغانستان در فیسبوک

 

 

 

دغمشریکی او تسلیت پیغام

کابل-  د میزان د میاشتې ۱۵ نېټه

 

په خواشینۍ سره مو خبر تر لاسه کړ چې د هیواد تکړه شاعر، سیاستوال او ژورنالیست ډاکتر محمد حنیف بکتاش له دې نړۍ څخه سترګې پټې کړې او په دې توګه زموږ د هیواد د علم او فرهنګ له آسمانه یوبل ستورئ هم ولوید.

 

عکس از آینده

انا لله و انا الیه راجعون

د افغانستان د (وطن د ترقۍ ملی ګوند) مشرتابه په داسې حال کې چې په دې ستر غم کې ځان شریک بولي، مرحوم ته د لوی څښتن تعالی له درباره د فردوس برین غوښتنه کوی، د هغه د کورنۍ ټولو غړو او په تیره بیا د هغې اولادونو، میرمنې او وروڼو او په ځانګړی توګه د (وطن د ترقۍ ملی ګوند) لومړی مرستیال ښاغلی ډاکتر محمد آصف بکتاش ته خپل د تسلیت مراسم وړاندې کوی.

عبدالحی مالک

د وطن د ترقۍ ملی ګوند رئیس

 

 

 

د خواخوږۍ او غمشریکۍ پیغام

په ډیر خواشینۍ سره خبرشوم، چې زموږ دهیواد ټولنیزپوه، سیاست پوه، ادب پوه، نوښتګر، انځورګر، وتلې او تاندځوان شاعر ارواښادډاکتر حنیف بکتاش په لندن کې له دې فاني نړۍ د تل لپاره سترګې پټې کړې .

(انالله وانا الیه راجعون)

شاعر وایي:

څوک د ځان لپاره مړ شي نوم یې ورک شي

د چا مرګ د ټول ولس د پاره مرګ وي

د ډاکتر صاحب حنیف بکتاش مړینه  زموږ د هیواد په سیاسي، ټولنیز ، ادبي او فرهنګي  ډګر کې یوه لویه ضایعه ده.

دی زموږ  په ټولنه کې  یو پیژندل  شوې مخور لیکوال او شاعر و، چې پر (۱۳۴۱) لمریز کال د وردګو ولایت په میدان ښار کې زیږیدلی و.ده خپلې لومړنۍ زده کړې په مزارشریف، میدان ښار، قندهار، هلمنداو نورې زده کړې یې د کابل د حبیبیې په لیسه کې پای ته رسولې وې، وروسته یې په مسکوکې  د نړۍ په معاصر تاریخ کې  د ډاکتری دیپلوم تر لاسه کړې و.

زه نه یوازې په دې مناسبت د زړه له کومې خپګان او ژور خواشیني څرګندوم، بلکې د ده د ویرمنوکورنیو غړو، خپلوانو او دوستانو ته د صبر او تسلیت مراتب وړاندې کوم او د لوی خدای (ج) څخه  ده ته د فردوس جنت غواړم .

شاعر وایي :

چې پیدا شوې تا ژړل خلکو خندل

داسې مړ شه چې ته خاندې خلک ژاړي

په ډیر در نښت : انجنیرعبدالقادرمسعود

 

 

 

حنیف بکتاش ، دیگر به سفر بی برگشت رفت ،

امروز پنچشنبه 4 اکتوبر2012 حنیف بکتاش ، شاعر ، ژورنالیست ،نویسنده و تاریخ دان کشور ما از مریضی دوامداری که عاید حالش بود دنیا فانی را وداع گفت ، بازماند گان و دوستانش را در نبود و مرگ نابه هنگامش ماتمدار ساخت . بکتاش ، قریب نیم قرن از امروز در ولایت وردک ، دیده به جهان گشود. بعد از فرا گرفتن تحصیلات عالی در پوهنتون کابل برای ادامه تحصیلات به اتحاد شوروی سابق رفت و با بدست آوردن سند دکتری به کشور برگشت . اوبه زبان های دری و پشتو کتاب های در رشته ء تحریر در آورده و همزمان چند گزینه شعری او اقبال چاپ یافته است . من حنیف بکتاش ، رااز سالهای 1359 و 1360 خورشیدی می شناختم با نوشته ها و کارکرد های ادبی اش آشنا بودم با مهاجرت اش به کشور انگلیس، بعد از مدتها با استفاده از دنیای مجازی انترنت مجدداً مجال بهره مند شدن و فیض بردن از ارایه ها  و قلم سبز او را در این جا در غربت سرا یافتم و گاه و بیگاه شعر ها و نبشته هایش که با همان احساس و توانمندی ادبی و هنری می نوشت می خواندم و از آن ها بهر می گرفتم . که به این ترتیب نبودش به عنوان شاعر ، ژورنالیست ، نویسنده  و در یک کلام یک انسان وطن دوست برای وطندارش که در هر کجائی از این زمین خاکی خدا زندگی می کند غم انگیز ودرد آور است . چی باید کرد؟ جز تحمل و صبر و شکیبائی  و با استدعا و بلند کردن دو دست دعا  به دربار خدای حق، که خداوند حق ، صبر جمیل به فامیل و بازماندگان و دوستانش عنایت نماید و بهشت برین نصیب او گرداند . روحش شاد باد .

                                                                                             

                                                                                                                     فضل الرحیم رحیم  

                                                                                                                          04/10/2012

 

با اندوه فراوان خبر شدم که داکتر حنیف بکتاش یکی از پیش کسوتان جنبش جوانان افغانستان ،شاعر،نویسنده آگاه واندیشمند کشور درگذشت. نبود این شخصیت فرهیخته فرهنگی ضایعهءبزرگ در عرصهء ادبیات میهن  عزیز محسوب میگردد.

بدین وسیله تسلیت عمیق قلبی خویش را به فامیل محترم داکتر حنیف بکتاش ،محترمه مینه بکتاش،محترم داکتر آصف بکتاش،محترم صادق بکتاش وسایر اعضای فامیل،اقارب ودوستان مرحومی ابراز داشته واز بار گاه ایزد متعال جایش را فردوس برین وبرای باز مانده گانش صبر جمیل آرزو می نمایم .اندوه ما در غم از دست دادن این دوست دیرینه ءعزیز در قالب کلمات نمی گنجد . روانش شاد ویادش برای همیش گرامی باد .                                                                                 

نورالدین «همسنگر»

 

October 11th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




نظر -برهان
درد بزرگ خانواده و فعلان دیروز س.د.ج.ا را در سوگ حنیف بکتاش نشاند نبودن وی یک ضایعه برای همه اهل فرهنگ و دانش است .وی شجاع و مردانه زیست و به جاودانگی پیوست مردی بود با تائمل و خاموش و اشعارش زبان گویا داشتاو یار دیرین بنیادگزاران نهضت جوانان بود و برای آزادی جوانان و دیموکراسی برای جوانان دیدگاه روشن خود را داشت و برای بیداری آنان رزمید.من و خانواده ام وفات نا به هنگام وی را به مینه بکتاش. خانواده بکتاش آصف ضادق وعارف بکتاش به فرزندان حنیف بکتاش و به بنیادگزاران س.د.ج.ا و ساریر دوستان وی تسلیت میگویم روحش شاد و خاطراتش جاودانه باد از جانب نظر وشهلا




عطا احمدى
مراتب تسليت و همدردى خويشرا به نسبت وفات داكتر صاحب حنيف بكتاش به خانم محترمه شان مينه جان بكتاش،فاميل،خانواده و همه دوستان و رفقاى زنده ياد بكتاش ابراز داشته براى مرحومى آسايش آبدى و براى بازمانده گانشان صبر جميل از خداوند بزرگ استدعا ميدارم. مرگ داكتر حنيف بكتاش يك ضايعه بزرگ براى جامعه روشنفكر افغانستان است. روحش شاد و يادش جاويدانه باد.




noor sultani
با تأسف و تأثر فروان به اطلاع هموطنان عزيز رسانيده مى شود كه شاعر و فعال سياسى افغان محترم حنيف بكتاش در اثر بيمارى در لندن درگذشته است. انالله و انا اليه راجعون. جنازه مرحومى قبل از ظهر دوشنبه از مسجد ويست هندن برداشته مى شود و مراسم فاتحه نيز در همان روز پس از خاكسپارى برگزار خواهد شد. مرحوم مغفور از چهره هاى تأثير گذار در عرصه فعاليت هاى سياسى در افغانستان بود. بخاطر اين ضايعه بزرگ خانواده او، دوستانش و نهادهاى اجتماعى و فرهنگى افغان ها در بريتانيا و داخل افغانستان در سوگ نشسته اند. روانش شاد باد! شورای انگلستان حزب متحد ملی افغانستان مراتب تسلیت عمیق خویشرا به این مناسبت برای فامیل محترم حنيف بكتاش اقارب ودوستان مرحوم ابراز داشته واز بارگاه ایزدمتعال برای ایشان صبر جمیل وبرای مرحوم و مغفور جنت فردوس را جایگاه ابدی اش استدعا مینماید . هیت رهبری شورای انگلستان . نشانى مسجد محل نماز جنازه: Brent View Road West Hendon London NW9 7EL نشانى محل برگزارى مراسم فاتحه خوانى و يادبود: 764 Great West Road Isleworth Middlesex TW7 5NA




آصف الم
من نیز مراتب تسلیت خویش را به مناسبت در گذشت حنیف بکتاش که یکتن از فعالان جنبش چپ افغانستان بودندبه خانواده یی محترم رفقا ودوستان شان تقدیم کرده وروانش را شاد میخواهم .




صديق وفا
خبرمرگ نابهنگام داکترحنيف بکتاش زورناليست،شاعر وفعال سياسی افغان که ازجمله دوستان ديرنيم از زمان ليسه جبيبيه وبعد از آن بود، من خانوادهام را تکان داد. بدين مناسبت مراتب همدردی وغمشريکی خويشرا خدمت مينه جان بکتاش و همه خانوادهء محترم بکتاش تقديم داشته به روان شاد بهشت برين وبه بازمانده گانش شکيبايی مسئلت مينمايم. بادرودهای صميمانه




قاسم آسمایی
حنیف بکتاش به جاودانگی پیوست با درد و اندوه فراوان از مرگ شاعر متعهد، رفیق و همسنگر خویش حنیف بکتاش که مدتی قبل از بازگشت دوباره خویش به زندگی مژده داده بود آگاهی یافتیم، حنیف که آن بار در مبارزه مرگ و زندگی، مانند سراسر زندگی هدفمندش پیروز گردیده بود، اینبار در برابر «سرطان» این هیولای بی درمان زمان ما که هرروز پیر و جوان وطن ما را به نیستی میکشاند مغلوب گردید. درحال که وفات وی را به همه اعضای فامیل محترم، داکتر آصف بکتاش، محمد عارف بکتاش و محمد صادق بکتاش تسلیت میگویم؛ به تأسی از این سرودۀ ماه های اخیر زندگی اش که آنرا عنوان داده بود «پرما مه ژاړه» گریه نخواهیم کرد، اما یادش را همیش گرامی خواهیم داشت. روحش شاد و فردوس برین نصیبش باد. محمد ولی، محمد حنیف صافی، رشید فلاح، محمدنبی نظام، غلام جان ، کریم پوپل، فریدون غوثی، امان رومان، عزت الله عصمتی، محمد نادر امانزی و قاسم آسمایی




زرغونه عطا ژواک
په ډیر خواشینی می پرون د هیواد د خوږمن بچیاو د هیواد د څوانانو د نهضت یو مخکش او د هیواد په درد غمجن لیکوال اوښه شاعر محترم حنیف بکتاش د مړینی خبر واورید ، زه د څان او د استاد ژواک د کورنی دډاډګیرنی پیغام د هغه و ټولی کورنی په تیره خپلی ښی همکاری مینه بکتاش او دده ټولو دوستانو ته وړاندی کوم دده مرګ د هیواد د پاره یوه لویه سیاسی او ادبی ضایع بولم ، خو دا لار د ټولو انسانانو لپاره یوه منل شوی لار ده ، ویاړ د هغو چی د هیواد او هیوادوالو په وړاندی یی د پاک وجدان په درلودلو خپل مکلفیت سرته رسولی وی دی یو د هغو انسانانو دډلی نه وو دده د پاره د ارامی غوشتنه لرم او یاد دی تل پاتی وی .




نذیر ظفر
قلم در سوگ اهل قلم نوشته نذیر ظفر ورجینیا – امریکا اینبار قلم در سوگ یکتن از ژور نا لیستان و شاعرپر قر یحه ؛عزا دار مینگارد که وی مر حوم داکتر حنیف بکتاژ است که در اثر مریضی که عاید حال شان بود داعی اجل را لبیک گفت و به رحمت حق پیو ست ( انا لله و انا الیه را جعون). قا طبه از نو یسنده گان ؛ شا عران و ژو رنا لیستان ما با مر حوم داکتر حنیف بکتاژ معرفت داشتند و آثار نثری و نظمی شانرا مطا لعه نموده اند که اکثرا درد ها و آلام ملت و مردم در آن باز تاب یا فته و ظریفانه و با احساس عالی بیان گردیده که خود بیانگر قریحه عالیست که پروردگار به ایشان ارزانی کرده بود. نبود مرحوم داکتر حنیف بکتاژ در ردهء قلم بدستان بیشتر محسوس میشود زیرا ایشان نگارنده چیره دستی بودند که با همه دوستان و اهل قلم روابط حسنه و همکاری شریفانه داشتند. تسلیت قلبی خویش را به محتر مه خانم مینه بکتاژ نطاق ورزیده و همکار ما در تلویزیون ملی افغانستان، و باز مانده گان شان ابراز نموده و درین اندوه خویشرا شریک شما میخوان و صبر جمیل از بار گاه خداوند منان برای شما و اجر جزیل برای مر حومی استدعا میدارم روح اش شاد و یادش همیشه باد.




احسان واصل
مراتب تسليت خودرا به نسبت وفات نا بهنگام حنيف بکتاش به خانواده وهمه دوستانش ابرازميدارم. روحش شاد باشد. احسان واصل




noor sultani
با تأسف و تأثر فروان به اطلاع هموطنان عزيز رسانيده مى شود كه شاعر و فعال سياسى افغان محترم حنيف بكتاش در اثر بيمارى در لندن درگذشته است. انالله و انا اليه راجعون. مرحوم مغفور از چهره هاى تأثير گذار در عرصه فعاليت هاى سياسى در افغانستان بود بخاطر اين ضايعه بزرگ خانواده او، دوستانش و نهادهاى اجتماعى و فرهنگى افغان ها در بريتانيا و داخل افغانستان در سوگ نشسته اند. اتحادیه ورزشی افغانها مقیم انگلستان مراتب تسلیت برای فامیل محترم حنيف بكتاش اقارب ودوستان مرحوم ابراز داشته واز بارگاه ایزدمتعال برای ایشان صبر جمیل وبرای مرحوم و مغفور جنت فردوس را جایگاه ابدی اش استدعا مینماید . انجینر نور محمد سلطانی ریس اتحادیه ورزشی افغانها مقیم انگلستان




صالحه رشیدی
به خانواده محترم ب‍کتاش عزیز عرض تسلیت می‍کنم ، ما ملت درد مند همه تلخی های این دنیا از کود‍‍ک ګرفته تاجوان و پیر تجربه داریم اما تلخی مرګ واقعن دردی جبران ناپزیر است فقط یک ضایع بزرګ انسانی ، به مینه جان و سایر خانواده و برادر بسیار خوبم محترم آصف بکتاش صبر و تحمل ارزو دارم بهشت برین جایش




شاه محمود حصین
حنیف جانه!ولې دومره ژر! ستا دپوهې،ستادهنراو ستا دادب غوټۍ خو لا ډیرې ځوانې وې.ستا دفکر ،ستادایمان او ستا دآرمان خیالونه خو لاستا دشعراو هنر په اوږوزما دمظلوم اولس ورانو جونګړو ته نه وو رسیدلي. تاته خواوږدې لارې او پخې هیلې سترګې په لاره وې.دا کوم ظالم لاس و چې ستا ځواني او ستادزوریدلو اولسونودروند انتظار ېې دمرګ په ډبرو وویشت.




بصیر دهزاد
وفات نا به هنگام مرحوم داکتر حنیف بکتاش را برای همسر محترمه شان مینه جان بکتاش تسلیت میگوئیم. همچنان برای تمام بازمانده گان و اعضای فامیل محترم شان صبر جمیل ارزومندیم. روح مرحوم داکتر بکتاش شاد ، یادش گرامی و بهشت براین نصیبش باد. بصیر دهزاد و انیسه دهزاد




فوریه (شهاب)
خواهر گرامی ام همکار خوب و مهربانم مینه جان بکتاش عمیق ترین تسلیت مرا نسبت رفتن نا به هنگام محترم حنیف جان قبول کن برایت صبر ارزو دارم خداوند فرزندانت را در پناه خود داشته باشد من میدانم که تحمل این درد سخت است چون من هم شاهپور جان را 7 ماه قبل از دست دادم اما شما خانمی مبارز و با استقامت هستید خداوند برایتان صبر بدهد که این درد را تحمل کنید برای بکتاش صاحب جنت برین و برای خودت و فرزندان عزیزت صبری ایوب خواهانم




ربانی بغلانی
بکتاش عزیز ! سفربی بازگشتت راباورنمیکنم.چندبارکه به وسیله ی تیلفون باهم حرف زدیم هرگزازدردمندی خودچیزی نگفتی وبا همان خنده های ظریفانه ازسلامت خود اطمینان دادی. یادهایت جاوید باد. صبر وشکیبایی به خانواده ی داغدارات .




داكتر فهيمه پوپل
با اندوه ودرد فراوان اطلاع حاصل كرديم كه رفيق عزيز داكتر حنيف بكتاش با اين دنياي فاني براي هميشه وداع كرد .ميخواهم ابرازتسليت خود و مادرم رابه همه خانواده محترم رفيق حنيف بكتاش برسانم وصبر جميل به همه خانواده مرحوم خواهانيم .يادش هميشه جاو يدان وگرامي باد.




عزیزالله هوتک
ډاکټرمحمد حنیف بکتاش د هېواد او پښتو ژبې تکړه او پیاوړی شاعر او لیکوال و، د نومړي په خپل څلوښتو پسرلیو کې پښتو ژبې ته دهيردونکي خدمتونه ترسره کړي دي. زه عزیزالله هوتک په کابل کې د هوتخیلو د ځوانانوشورا په استازي توب دده مړینه ټولو پښتنو او پښتو ژبې فرهنګپالو ته یوه ستره ضایعه بولم. دهوت خېلو د ځوانانو شورا په دې ستر غم کې ځان شریک بولي، مرحوم ته د لوی څښتن تعالی له درباره د فردوس برین غوښتنه کوی، او په ځانګړی توګه د هغه د کورنۍ ټولو غړو ته خپل تسلیت وايي او د لوى خداى(ج) له درباره مرحوم ته د مغفرت هيله کوي.




دکتر اسد محسن زاده
با شنیدن خبر درگذشت رفیق همرزم و یاور روز های جوانی، حنیف بکتاش خواستم پیامی بنویسم و احساس و همدری ام را با رفقا ،همراهان ،خانواده و بازماندگان آن فرهیخته بیان نمایم . بادریغ که اندیشه همراهم نشد و دستم مرا در نوشتن یاری نکرد. از سرناگزیری سه چهار روز گذشته را با ورق زدن رویه های دفتر خاطره های دیروزگذشتانده و درآن با یادواره های زیادی از تلاش های ارزشمند و درخور ستایش سیاسی و فرهنگی رفیق حنیف رو برو شدم. اینکه در آخرین سفرم به لندن نتوانستم بدیدنش بروم سخت ناراحتم. بکتاش ما در پیوستن به صف جاویدانگان عجله کرد و عزیزان و همراهانش را به داغ نشاند. خود را در این غم بزرگ شریک میدانم . برای یاران وهمرزمان درسوگ نشسته ، مینه جان بکتاش ، فرزندان و خانواده آن زنده یاد به ویژه دوست عزیزم دوکتور آصف بکتاش و جامعه فرهنگی و ادبی کشورمراتب تسلیت خود و خانواده مانرا ابراز نموده ، روح آن عزیز رفته از ما را شاد و یاداش را همیشه گرامی میخواهم. اسد محسن زاده




اسدالله زمری
ښاغلی او منلی لیکوال ،شاعر،سیاستمدار،مورخ او د عالی شخصیت او پیاوړی کرکتر لرونکې انسان اوښه ملګری او دوست حنیف بکتاش په بی وخته او ددردونکې مړینې ډیر خواشینی او خفه شوم په دی مناسبت د هغه درنې میرمنې ،اولادونو ،ورونو ،خویندو ،خپلوانو او ټولو دوستانو سیاسی او فرهنګی ټولنې ته تسلیت وایم دی د خاص ادبی سبک درلودونکی ، د مستقلی او نقادانه سیاسی عقیدی څښتن وو چې هیڅکله یی سیاسی انحرافاتو ته په حزب او په تیره د ځوانانو په سازمان کی ښه مخ ښکاره نه کړ. ځای به یی په ادبی او سیاسی حلقو کی د تل لپاره خالی وی ، روح یی خوشحاله او یاد او خاطری یی جاودانه غواړم او ټولو ماتمدارانو ته د صبر او اجر دعا کوم




حیات الله زیارمل
په ژورې خواشينۍ سره مې خبر ترلاسه كړ، چې د سپېڅلې پښتو ژبې تکړه او پیاوړي شاعر او لیکوال ډاکټرمحمد حنیف بکتاش د تل لپاره خپلې سترگې دې نسکورېدونکې نړۍ ته وتړلې. انالله وانا الیه راجعون ولو افغانانو او د ګران استاد کورنۍ ته د لوی خدای څخه د زړه صبر غواړم او درانه استاد ته د فردوس جنت غوښتنه کوي . شاعر وایي: هره ورځ د آرمانونو جنازې وړو هدیرو ته د ګلونوجنازې وړو د بادونو کرونده په اوښکو پالو د شهیدو بهارونو جنازې وړو




داكتر بكتاش
پیام دوکتور محمد آصف بکتاش رفقا و دوستان عزیز ! مواصلت صدها پیام تسلیت و تماس تیلفونی صدها تن از رفقا ، مسولین احزاب و فعالین سیاسی ، سازمانهای اجتماعی و شخصیت های موثر سیاسی ، علمی و فرهنګی کشور به مناسبت در ګذشت نا بهنګام دوکتور محمد حنیف بکتاش عنوانی خانواده ما که خود را در غم و اندوه بزرګ ما شریک دانستند اظهار سپاس و امتنان مینمایم. وصول این پیام ها و تماس های تیلفونی یکبار دیګر مرا به ګذشته ها برد ، ګذشته هایکه چون تن واحد ما را در کنار هم قرار داده بود . برای همدیګر جان می دادیم و چون تن واحد عمل می ګردیم اکنون با وجود آنکه بقایای خانواده بزرګ پشین ما بزرګترین واقعیت سیاسی کشور ما را تشکیل میدهد ، ولی نسبت تشتت و پراګندګی مسلط بر این واقعیت سببب شده تا نقش موثری را در پروسه تحولات سیاسی کشور ما ایفا نموده نتوانیم. در تماس های منظمی که از طریق انترنت با برادرم دوکتور حنیف بکتاش داشتم، پایان دادن به این تشتت و پراګندګی نه تنها میان این واقعیت سیاسی بلکه مجموع نیروهای ملی دموکرات کشور یکی از آرزوها و آرمانهای وی بود. اینجانب به نمایندګی از خانواده ام در حالیکه از غم شریکی رفقا و دوستان با خانواده ام اظهار سپاس و امتنان مینمایم . با توجه به حساسیت وضع موجود در کشور از همه شما صمیمانه می خواهم تا در راستای پایان دادن به اختلافات و تشتت و پراګندګی موجود فعال شوید. لازم به یاد آوری است که فاتحه مرحوم دوکتور محمد حنیف بکتاش از جانب خانواده اش به روز پنجشنبه مورخ 20/میزان/1391 در مسجد حضرت نعمات بنت ثابت واقع مکروریان سوم در شهر کابل اخذ می ګردد.




صالحه رشیدی
برادر عزیزمداکتر صاحب آصف بکتاش عزیز ، واقعن با خواندن همین پیام شما افرین و صد افرین به احساس شما که در همچو غم بزرګ رسالت و اصالت تان را در برابر ارمان های مردم و بسیج رفقا انجام میدهد من شما و برادرم زیارکش عزیزرا به یک اندازه احترام دارم و برای شما باز هم تسلیت عرض میکنم تنها برادر شما نبود ما همه در غم با شما شریک استیم بهشت جایش و ارزو دارم با مبارزه پیګر در برابر طلم و جنایت و رهایی انسان از قید بی عدالتی روحش را شاد سازیم



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل